Enzymedica seedeensüümid

Esileht / TOP 7- MIKS SEEDEENSÜÜMID MINU PEAL EI TÖÖTA?

TOP 7- MIKS SEEDEENSÜÜMID MINU PEAL EI TÖÖTA?

TOP 7- MIKS SEEDEENSÜÜMID MINU PEAL EI TÖÖTA?

11.12.2018
TOP 7- MIKS SEEDEENSÜÜMID MINU PEAL EI TÖÖTA?

1. Miks tuleks proovida erinevaid seedeensüümide tooteid?

Üldjuhul, kui inimesed väidavad, et nende jaoks seedeensüümid ei toimi, on põhjus selles, et oodatakse väga vähese ajaga liiga suuri muutusi või ei ole nad lihtsalt enda jaoks seda õiget toodet veel leidnud/testinud. Iga seedeensüümi toode on erinev ja sellel on oma kindel põhjus – meie organismid ning seedesüsteemid võivad olla vägagi erinevad ning meie siiani elatud elu on jätnud sellesse erinevaid jälgi, mille tõttu vajame ka erinevaid lahendusi. Osadele inimestele piisab täiesti leebetoimelisest Digest Basicust, kuid osadele inimestele on vaja kas Digest + Live Bacteriat või Digest Spectrumit, mis on mõlemad Digest Basicust ca 2 korda võimsamad (suudavad eelseedida suuremat kogust ning rohkemaid toiduaineid). Üldjuhul kehtib reegel - mida võimsam on toode (suuremad aktiivsusühikud etiketil) ja mida rohkem erinevaid seedeensüüme toode sisaldab, seda parema tulemuse seedeensüümid annavad. Seetõttu tulebki proovida erinevaid seedeensüümide tooteid (alustades lahjemast ja liikudes edasi võimsamate peale) ca kuu aja kaupa ja leida enda jaoks see õige toode.

2. Kas võtad seedeensüüme õigel ajal?

Kuna seedeensüümide eesmärk on seedida/lagundada toidu meie maos keemiliselt, et keha saaks toidust rohkem kätte toitained, vitamiine ja mineraalaineid, siis on oluline võtta ka seedeensüüme õigel ajal. See tähendab, et vahetult enne söömist, ehk siis 2-10 minutit enne esimest ampsu. 

Kui võtta seedeensüüme liiga vara - näiteks pool tundi enne sööki, siis ei ole neist meile kasu toidu seedimisel kuna jõuavad enne toidu saabumist minna vereringesse. Seal täidavad nad teistsuguseid ülesandeid, näiteks aitavad lagundada ehk hävitada viiruseid ja muid valgulisi ühendeid.

Kui võtta seedeensüüme liiga hilja – näiteks pool tundi peale söömist, siis on toit jõudnud liikuda juba mao ülemisest osast, (kus toimub sissevõetud seedeensüümide mõjul keemiline eelseedimine) mao alaossa, kus toimub juba edasine seedimine maomahla abil.

Seega, et saada seedeensüümidest toidu seedimisel maksimaalne kasu, tuleb neid manustada vahetult enne sööma hakkamist. Kui juhuslikult unustate seedeensüüme võtta enne söömist, siis võtke kohe, kui see teile meenub kuid mitte hiljem, kui 40 min peale söömise lõpetamist.

3. Kas võtad seedeensüüme IGA toidukorra ajal?

Üldjuhul on levinud, et inimesed tarvitavad multivitamiine ja medikamente valdavalt üks kord päevas ehk hommikul või õhtul. Seedeensüümide puhul see kindlasti ei toimi. Seedeensüümid toimivad ainult juhul, kui neil on kokkupuude seeditava toiduga maos. Seega tuleb neid tarvitada nii hommiku-, lõuna- kui ka õhtusöögiga olenemata sellest, mida te sööte. Tihtilugu arvatakse, et hommikusöök on justkui liiga väike ja keha saab selle seedimisega hakkama ka ilma seedeensüümide abita. Tegelikult tarbime hommikusöögiks võib-olla just keha jaoks kõige raskeminiseedidavat toitu ehk nt võileibu. Seal on koos väga erinevad toiduainegrupid – valgud, rasvad, suhkrud jne, mille seedimiseks vajab organism kindlasti seedeensüümide abi.

Veel on arvatud, et seedeensüüme pole vaja juurde võtta nt suppi süües. See, et supp on vedel, ei tähenda, et meie keha näeks vähem vaeva, et see toit meile rakutasandil kättesaadavaks teha. Ja üldjuhul sööme ka supi kõrvale kas leiba või saia, mis jällegi on raskemini seeditav toit.

Toidu eelseedimine on oluline, sest võtab kehalt üleliigse koormuse toota suures koguses kehasiseseid seedeensüüme, mida vajame niikuinii seedimise teistes etappides. Kui eelseedimist ei toimu, siis võime ennast ikkagi tunda peale söömist väsimust ning osad inimesed ka raskustunnet kõhus. Inimesed ise on andnud tagasisidet, et kui võtavad seedeensüüme iga suurema toidukorra ajal (hommiku-, lõuna- ja õhtusöök), siis väsimustunnet ja raskustunnet ei ole tekkinud, kuid kui on seedeensüümide võtmine vahele jäänud, siis on väsimustunne tagasi tulnud. See näitab, kui palju energiat peab keha söögi seedimisele kulutama ning selles osas saamegi oma keha seedeensüümide lisaksvõtmisega aidata ning kulutada energiat muudeks tegevusteks.

 

Kvaliteetseimad seedeensüümid Eestis leiad siit: https://bit.ly/2IEJo00

4. Kas sa mälud toitu piisavalt?

Mälumine võib tunduda väga aeganõudev ja igav tegevus meie tänapäevases kiires elurütmis. Kui me soovime, et meie keha ja seedimine toimiks võimalikult hästi, kiiresti ning vaevusteta, siis me ei saa üle ega ümber toidu mälumise teemast. Me teame, et seedimine algab juba suust kuid kas me tegelikult teame, mida see tähendab. Mida pisemateks osadeks (mida vedelamaks) me sissesöödud toidu suus peenestame, seda lihtsam on sissevõetavatel seedeensüümidel keemiliselt toitu edasi lagundada ning seda efektiivsemalt saavad töötada ka meie kehasisesed seedeensüümid. Hambad, millega toitu peenestada, asuvad meil ainult suus, mitte nt maos. Seega, mida suuremad toiduosakesed makku satuvad, seda rohkem energiat kulutavad nii sissevõetavad kui kehasisesed seedeensüümid toidumassi peenestamisele.

Võib ka öelda nii - mida rohkem me mälume, seda rohkem toitaineid me toidust kätte saame ja seda vähem me tegelikult toitu ka vajame. Kui me sööme koguseliselt vähem kuid küllaldaselt mälutud toitu, siis ei teki ka ülekilosid nii kergesti. Kaalualngetamise kaks peamist „võlurit“ ongi õigete seedeensüümide korrapärane juurdevõtmine ja põhjalik mälumine (20-30 korda ühe suutäie kohta).

Mälumise asemel me joome söömise ajal, et toit paremini kõrist alla läheks ning sellega tekitame endale järjekordse probleemi. Nimelt lahjeneb selle käigus maomahl ning see raskendab omakorda seedimist.

Mida põhjalikumalt me toitu mälume, seda paremini oskab meie seedesüsteem toota õigeid seedeensüüme (iga toidu koostisosa jaoks on vaja toota spetsiaalseid seedeensüüme) ning seega saame ka toidust kätte rohkem toitained, vitamiine ja mineraalaineid. Põhjalik mälumine võib seedeensüümide tööd võimendada mitmeid-mitmeid kordi!

5. Kas võtad seedeensüüme igapäevaselt ja järjepidevalt?

Üsna sageli kuuleme, et inimesed ei ole seedeensüüme võttes järjepidevad ja seetõttu ei saa nad nautida kõiki seedeensüümidest tulenevaid kasutegureid. Mõni võtab korrapäraselt tööpäevadel ja jätab nädalavahetustel võtmata, mõni võtab ainult paar päeva korraga ja kui ebameeldivad vaevused taganevad, siis koheselt lõpetavad ka seedeensüümide võtmise, mõned jälle võtavad ainult siis kui söövad väga raskesti seeditavaid toite. Mitte ühelgi juhul ei saavutata stabiilset kasutegurit. Kuna oleme eelneva elu vältel töödeldud ja kuumutatud toite süües oma seedesüsteemi üle koormanud, siis vaevab meid kõiki suuremal või vähemal määral ensüümipuudulikkus. Seega, kui võtame seedeensüüme mittekorrapäraselt, siis kustutame üksnes tulekahju, mitte ei anna oma kehale väljateenitud puhkust ja seeläbi ka võimalust taastuda. Need, kellel ei esine ülemäära suuri seedehäireid, võiksid seedeensüüme tarvitada korrapäraselt vähemalt kolmekuuliste kuuridena. Kellel aga tegemist juba suuremate ja kroonilisemate probleemidega, võiksid seedeensüüme alatiselt lisaks tarbida.

6. Kas sa unustad seedeensüümid koju, kui sealt lahkud?

Üks enamlevinud käitumismusterid on see, et inimesed unustavad kodust lahkudes seedeensüümid kaasa võtta. See kehtib nii tööle minnes, kui sõpradele, sugulastele külla minnes või ka reisile minnes. Põhjuseid selleks võib olla mitmeid: liiga suur purk, et mahuks käekotti või reisikotti, meestel ununeb sageli ka autosse jne. Tegelikult võiks see olla aga samasugune rutiin nagu koduvõtmete ja telefoni puhul, mille olemasolu me alati väljaminnes kontrollime.

Sõpradele, sugulastele külla minnes ei puudu tavaliselt ka päris suurtes kogustes hea-parema näksimine või korralik kõhutäis lõuna- või õhtusöögi näol, kus võidakse meile pakkuda kodusest menüüst erinevaid toitusid, mille seedimisega ei ole meie organism igapäevaselt võib-olla harjunud.

Sama kehtib kindlasti ka reisimise puhul. Lisaks on reisimise puhul seedimist takistavaks teguriks ka suurem stressikogus. Kindlasti soovime, et meie reisid kulgeksid ilma kõhumuredeta ja selles aitavad meid nii seedeensüümid kui ka piimhappebakterid.

Pidev seedeensüümide tarbimine iga suurema söögikorra ajal ja stabiilne võtmine vähendab pikaajaliselt tekkinud ensüümi puudulikkust. Olenemata nädalapäevadest või hooaegadest.

7. Kuidas käituda „söömaorgiate“ puhul?

Varsti on kohal aasta kõige suuremad söömisepühad – jõulud! Igal aastal räägitakse nii jõulude eel kui järel sellest, kuidas inimesed satuvad EMOsse põhjusel, et on endale ülesöömisega liiga teinud. Korralikult seedeensüüme tarvitades on see igati välditav. Soovitame suuremate söömapidude (sünnipäevad, juubelid, pulmad, firmapeod, aastavahetuse ja muud üritused) ajal tarvitada seedeensüüme pisut teisiti kui tavaliselt. Kui on näiteks tegemist kolmekäigulise sööminguga (külm laud, soe söök ja magustoit), siis võta seedeensüüme enne igat käiku. Kuna ilmselgelt on korraga söödud kogused tavapärasest suuremad, võid võtta korraga ka nt 2 kapslit ühe asemel. Järjepideva näksimise korral võid seedeensüüme manustada nt iga tunni aja tagant. Seega seedeensüümide lisaksvõtmine aitab vältida ülesöömist ja sellest tingitud vaevusi.

Kvaliteetseimad seedeeensüümid Eestis leiad siit: https://bit.ly/2IEJo00