Enzymedica seedeensüümid

Esileht / Seedeensüümid lõhustavad rasva!

Seedeensüümid lõhustavad rasva!

Seedeensüümid lõhustavad rasva!

25.01.2021
Seedeensüümid lõhustavad rasva!

Seedeensüümid lõhustavad rasva!

Kui see pealkiri pani sind mõtlema, et ainult seedeensüümide abil end peenikeseks võimalik süüa on, siis päris nii see ei ole. Küll aga on siin oluline tõetera sees, mida teades ja järgides, teed oma kehakaalule ja tervisele suure teene kogu eluks! Sa ju tahad seda, eks? Seega vaatame, mis need rasva lõhustavad ensüümid siis täpselt on!

Ilmselt teavad nüüdseks juba kõik inimesed, kes on proovinud üleliigsetest kilodest vabaneda, et ükski imetablett neid selle juures ei aita. Seedeensüümid on aga sellele väga lähedal. Ehk kuulud sinagi nende inimeste hulka, kes on oma toidulaua juba päris tervislikuks muutnud või läbi tahtejõu endale seatud piirangutest ikkagi kinni pidada ei suuda.

Meil on sulle uudis - tervislik toidulaud ei pruugi kehakaalu soovitud suunas mõjutada, kui keha söödud toitu korralikult seedida ei suuda (4). Siin tulevad mängu toidu korralik mälumine ning seedeensüümid, mis aitavad toitained (valgud, rasvad, süsivesikud ja kiudained) kehale vastuvõetavateks osakesteks lagundada. 

Mis on seedeensüümid ja kust neid saab? 

Mitmed inimese organid toodavad toidu seedimiseks vajalikke ensüüme. Seedeensüümid on valgud, mis lõhustavad toidu väiksemateks osadeks nagu rasvhapped, aminohapped ja suhkrud. Mitmed terviseprobleemid, vananemine, stress ning ebatervislikud elustiiliharjumused võivad vähendada seedeensüümide tootmist kehas (1). 

Loe SIIT, kui soovid ensüümide liikide kohta täpsemalt teada ning kuidas ka sinu kehas seedeensüümide puudulikkus tekkida võib.

Need sümptomid võivad viidata sellele, et sinu keha ei tooda enam piisavalt seedeensüüme (3):

  • kõhulahtisus, 
  • kõhukinnisus, 
  • puhitused-gaasid, 
  • raskustunne kõhus,
  • uni ja väsimus pärast söömist,
  • kõrvetised,
  • röhitsused,
  • soolestiku mikrofloora tasakaalutus. 

Kui keha ei saa toidu seedimisega täielikult hakkama, on seedimist võimalik toetada looduslike purgist võetavate seedeensüümidega. Need toimivad sarnaselt toores, küpsetamata toidus olevatele ensüümidele. Kui toit saab täielikult seeditud, hakkavad kehas toimuma põnevad muutused. Selle eelduseks on aga korralik mälumine. (6) 

Toidu põhjalik mälumine võib tunduda küll ebamugava kohustusena, mida meile lasteaias õpetati, kuid see on väga oluline. Meie organitel ei ole hambaid, seega meie ülesanne on toit organite jaoks väiksemateks tükkideks purustada. On täheldatud, et kiiresti sööjad on 115 % suurema tõenäosusega ülekaalulised! (7)

Seega, võta seedeensüüme iga einega ning mälu toit korralikult pehmeks, sest nende koostööl:

  • Söögiisu muutub väiksemaks, kuna söödud toidust saadakse kõik vajalikud toitained kätte. See tähendab, et kõht on kauem täis ja näljahormoone reguleeritakse paremini. Tihtipeale söövad inimesed koguseliselt üle, kuna tunnevad, et ei saa toidust piisavalt energiat või toitaineid. Seda probleemi aitab lahendada seedeensüümide regulaarne tarvitamine.
  • Näksimisisud vähenevad. See punkt on sarnane nii eelmisele kui ka järgmisele. Ühes uuringus täheldati, et need, kes mäluvad oma toitu kuni 30 sekundit, ei tundnud hiljem suurt vajadust näksida (8). Loomulikult ei pruugi toidu tekstuur suus enam nii mõnus olla, nii et püüa enda jaoks leida sobiv piir.
  • Mitmed (magusa)isud võivad hakata kaduma. Paljud isud on keha viis märku anda mõne aine või energia puudusest kehast. Korralikult lõhustatud toit tagab energia ning ainete jõudmise vajalikesse kohtadesse kehas. Seeläbi kaovad ära nö valesignaalid ebatervislikest isudest.
  • Soolestiku mikrofloora tasakaal paraneb. Seedimata toit on nö halbade bakterite toiduks, mis põhjustab soolestikus nende ülekasvu. Selline olukord võib viia seedimata toidu kuhjumiseni soolestikus, mis tähendab lisakilosid. Selle tagajärjel tekivad ka ebameeldivad kõhu paistetus ning puhitused. 

Purgist võetavad seedeensüümid aitavad selle olukorra lahendada. Teadusuuringud on näidanud, et tasakaalus mikrofloora aitab kaasa tervisliku kehakaalu saavutamisele (5). Seeläbi kiirenevad seedimine ja ainevahetus. Mida kiiremini toit seedesüsteemi läbib, seda vähem ladestub sinna jääke. Sooltesse ladestunud jäägid (lõpuni seedimata toit, säilitusained ja muud e-ained, kemikaalid ja toksiinid) võivad kaaluda kuni 4,5 kg. Seega, kui vabaned jääkidest ning uusi peale ei teki, võid kaotada kaalu ka erilise dieedita (3).

Veel on oluline teada, et inimese keha ei tooda kiudaineid lõhustavat tsellulaasi ensüümi. Kiudained (teraviljades, puu- ja juurviljades) on aga oluline toit soolestiku bakteritele ja soolestiku läbikäidavusele. Purgist võetavad seedeensüümid toetavad kiudainete lõhustamist ja seeläbi on õnnelikumad meie head kõhubakterid, soolestik ning terve keha.

Toome ühe näite. Ebatervislikult toituv, ensüümipuudulikkusega inimene sööb päevas näiteks 3000 kcal jagu toitu. Tarvitades regulaarselt seedeensüüme ning mäludes einet 15-20 minutit, hakkab ta toidust palju enam kätte saama. Selle tagajärjel vähenevad tema isud, portsjonid, paraneb enesetunne ning energiatase. Suureneb teadlikkus, milliseid toite tema keha päriselt tahab. Teatud aja pärast võib inimene märgata, et sööb päevas umbes 2000 kcal jagu toitu, mis on ka tema keha jaoks piisav. See tähendab tervislikku kaalulangust ning kergemat enesetunnet.

Kuidas toetada seedimist ja kaalulangust?

  • Joo iga päev piisavalt vett, keskmiselt 28-35 ml ühe kehakilo kohta.
  • Tarbi igapäevaselt kiudaineid (teraviljad, puuviljad, juurviljad).
  • Liigu iga päev vähemalt 30 minutit. Tee tugevamat trenni 2-3 korda nädalas.
  • Suurenda seedetuld vürtsidega. Lisa toidule ingverit, kurkumit, kaneeli, pipart, et aidata kaasa ainevahetuse kiirendamisele.
  • Märka, millised toiduained (näiteks piimatooted, jahutooted, punane liha) sinu seedimise sassi ajavad ning vähenda nende kogust oma igapäevamenüüs.
  • Mälu toitu põhjalikult.
  • Tarbi kvaliteetseid ja loodusliku päritoluga seedeensüüme iga toidukorraga.

 

45-aastane Helena oli mures, kui pidi tervisliku seisundi tõttu kaheks kuuks voodirežiimile jääma. Ta oli varasemalt seedeensüüme tarvitanud ning toidulauda tervislikumaks muutnud. Nüüd pelgas ta, et võtab alla võetud kilod juurde tagasi. Tema üllatuseks ta hoopis kaotas 14 kilogrammi!  

Milline oli Helena eduvalem?

  • “Võtsin regulaarselt seedeensüüme
  • tarvitasin spirulinat, 
  • tegin hommikusöögiks smuutit, 
  • püüdsin lõuna ajal kergemalt süüa,
  • välistasin menüüst gluteeni ja liha.”

Helena toiduportsjonid on muutunud väiksemaks, kuna ta saab toidust kõik vajalikud ained kätte. Lisaks kadusid Helenal ära magusaisud. Saades toidust kehale vajaliku energia ning toitained kätte, on palju lihtsam teha tervislikke söögivalikuid, sest keha ei anna enam valesid signaale.

Loe SIIT TOP 7 põhjuseid, miks seedeensüümid sinu peal ei toimi ja mida siis teha. 

Kui toetad seedeprotsessi purgist võetavate seedeensüümidega, suudab su keha toitu paremini seedida selle asemel, et seda keharasvaks muuta (2). Selline kaalulangetusmeetod võib võtta natukene aega, kuid on tervislikum ja püsivam, kui ainult dieedi pidamine. Ja mis kõige parem - see ei ole kehale kuidagi kahjulik! Seedeensüümide regulaarne võtmine on üks oluline tükk tervisliku kehakaalu ja elustiili puslest.

Enzymedica põhitoodete seedeensüümide aktiivsusi on testitud Tartu Ülikooli laboris

NB! Toidulisandite tarvitamisel konsulteeri oma arsti või teadliku toitumisnõustajaga.

 

Veel põnevat lugemist:

TOP 7 - miks seedeensüümid minu peal ei tööta?

Kas seedeensüümide tarvitamisel on "kõrvalmõjud"?

Helena: Totaalne muutumine seedeensüümide abiga!

Laura: Beebikõht ja seedeprobleemid kadunud tänu seedeensüümidele!

KUIDAS VALIDA PARIMAID SEEDEENSÜÜME? Tea, mille eest maksad!

 

Kasutatud allikad:

1. https://www.clinicaleducation.org/news/digestive-enzymes/ 
2. https://enzymedica.com/blogs/about-enzymes/can-enzymes-be-used-for-healthy-weight-management 
3. https://shapelyways.com/digestive-enzymes-help-you-lose-weight/
4. https://www.livestrong.com/article/496197-poor-digestion-weight-gain/ 
5. https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC5082693/ 
6. https://www.healthline.com/nutrition/eating-slowly-and-weight-loss#other-benefits 
7. https://pubmed.ncbi.nlm.nih.gov/21802566/ 
8. https://pubmed.ncbi.nlm.nih.gov/23207188/ 

 

Autor: Sillerdav